Saturday, April 12, 2014

Kem , Kem dan Juga Kawan Baru ! :'D

    Lama tak update blog ni :'3 Busy memanjang , jaga anak bini semua . HAHA .

      Huhhhh . hampir setiap bulan aku ada kem . Alhamdulillah ,masih
diberi kesihatan untuk membina ukhuwah :') yaaa , setiap kem mestilah best >.<
jumpa sahabat baru , tempat baru dan semua lah senang cita .Haha .

Setiap detik bersama ,
 membawa kenangan ,
Setiap masa bersama ,
 sentiasa di sanubari ,

Salam Ukhuwah fillah ila Jannah , Insya'Allah :')

Pujangga pernah berkata, persahabatan yang tidak jujur umpama meniti buih di lautan. Hamparan buih nan memutih, hanya indah di luaran namun melewatinya bererti menuju ke jurang kehancuran .Mencari sahabat sejati bukanlah mudah….ramai yang bersama berkongsi suka, namun kurang yang ingin menemani kita meniti duka .


Persahatan
itu dipandu dengan keikhlasan hati dan juga iman :')
Sahabat sejati nilainya tiada bandingan. Dia ibarat berlian yang terbenam di dasar lumpur. Meskipun berbalut kekotoran, gemerlap sinarnya terserlah jua. Sahabat sejati juga menjunjung erti setiakawan, kejujuran dan bertanggugjawab. Sama bergembira di waktu senang, membimbing dan membantu sewaktu diri tergelincir dari batasan."




                       Ana Uhibbukum Fillah :'D

Menurut Imam Ghazali

" Persahabatan itu harus dilandaskan dengan jiwa yang bersih.Malah, Rasulullah S.A.W pernah bersabda:”Tidak sempurna iman kamu jika kamu tidak mengasihi kawan lebih drp kamu mengasihi diri sendiri”.Begitulah besarnya pengertian persahabatan dalam islam bersandarkan konsep persaudaraan. Justeru itu, marilah kita bersama2 merenung dan mengamalkan hak-hak persaudaraan dan persahabatan seperti yang digariskan di dalam Kitab Bimbingan Mukminin- Imam Ghazali ini "


Sahabat , Tegur aku tika aku lalai .
Tegur aku jika aku lari dari landasanNya .
Tegur aku jika aku tidak mengingatimu .
*hek eleh , feeling pulokkk *

HAHA , okay lah kot . cukup di sini :p
Fi hifzillah sahabats :'D

Sebelum tu , nah ambik lagu ni . lagu kitaorang :P
Layannnnnnnnnnnnn ~















0 comments:

Post a Comment

 
Animated Rainbow Nyan Cat